Minden szülő képes boldog, egészséges és érzelmileg stabil gyereket felnevelni. Ennek ellenére sok nehézséggel kell szembenéznünk utunk során. A gyerekeinkre nehezedő generációkon átívelő elvárások miatt a szülő-gyermek kapcsolatok válságba kerültek. Van azonban megoldás.
Könyvében dr. Shefali megosztja, hogyan tudjuk gyerekeinket a lehető legegyüttérzőbb és tudatos nevelésben részesíteni. Lépésről lépésre végigveszi, hogy miként engedjük el örökölt mérgező mintáinkat, és helyettesítsük olyan belülről fakadó viselkedésmódokkal, amelyek lehetővé teszik meglátni, hogy milyenek is valójában a gyerekeink, és milyen saját céljaik vannak. Mindezt egy, a tökéletesség elvárását közvetítő világban, mely folyamatosan ránk nehezedik, és megnehezíti saját utunk megtalálását.
A szülői út paradigmaváltó bölcsességgel, esettanulmányokkal és praktikus gyakorlatokkal mutatja meg, hogy miként erősítsük gyerekeink önbizalmát, és találjuk meg önmagunkat is.
Dr. Shefali 1972-ben született Bombayben. Korai tanulmányait Indiában végezte. 1993-ban, 21 évesen kiköltözött Indiából a CIIS egyetemre, amely San Francisco Haight Ashbury kerületében található, hogy felsőfokú tanulmányait folytassa. Elmondása szerint ez a lépés óriási változást hozott az életében. Erről beszélve egy interjúban azt mondta:
„Az igazi felébredésem akkor következett be, amikor elhagytam Indiát, és megérkeztem a CIIS-hez, hogy a Drámaterápia programban tanuljak, ahol felfedeztem a meditáció és az éberség erejét, az önismeret és az önvizsgálat útja valóban megtanított arra, hogy nem azok vagyunk, akiknek gondoljuk magunkat. A gyermekkor körülményei nem határoznak meg minket. Megtanultam, hogy a múltból való megszabadulás és a jelen pillanatba való belépése, hogy teljes mértékben itt és most élhessünk, a legfontosabb út, amit megtehetünk.”
Mesterdiplomát szerzett a California Institute of Integral Studies-ban és PhD fokozatot szerzett klinikai pszichológiából a Teachers College-ban, Columbia University. Kezdetben keleti filozófiát tanult, majd a nyugati pszichológiát folytatta. Később egyesítette a két iskola módszereit.