A darab, a filó-art mûfaj elsõ megjelent alkotása. A filo-art, filozófiai, vagy filozófiai mélységû és értelmû traktátusokat, jeleneteket visz színre, összmûvészeti jelleggel. A dráma, a modernizmus korának utolsó, mai szakaszába viszi az olvasót, szembesítve az értékek végsõ széthullásának következményeivel, a nihilizmus észrevétlen jelenlétével, sõt az azon is túllépõ életvitellel. Már-már nevetséges és szürreális az az életvitel és életmód, melyet a mûködtetett, én-csírájától is megfosztott ember mûvel magával totális öntudatlanságában. A cselekmény, a búgócsiga , mint szörnyûséges, diktátori gépezet rémálmával indul, melyrõl a filozófus kideríti, hogy a valóság leghûbb metaforája. Az önmagát, önmaga elõl tudattalanul elrejtõ ember már egyáltalán nem bírhat tudati értelemben vett egyedi egyetlenséggel, és csak halovány kísérletet tehet arra, hogy kívülállóvá válva visszaszerezze önmagát. Az aktuális morál-labirintus tudat, mely nem más, mint a belénk nevelt hétköznapi társadalmi morál, legfeljebb egománná teszi a benne vergõdõket. A történelmi távlatokat is érintõ elmélkedés, egészen hétköznapi pillanatokkal állítja elénk azt az állapotot, melyben mint poszt-lények játsszuk el életünk szerepeit. A mûfaj elsõ bemutatója Szombathelyen, a Weöres Sándor Színházban, (a Part Klubban Az éjszaka zenéje címmel volt), nagy sikerrel, Jordán Tamással a fõszerepben. A darabot, 2015. április 29-én, a soproni Petõfi Színház is bemutatja.