A Blamestorming egy társalgási kézikönyv, amely segít elsimítani vagy elhárítani az elégtelen kommunikációból keletkezõ konfliktusokat. Elsõsorban (és végig kimondatlanul) az empátiás készséget próbálja fejleszteni, és a beszélgetõpartnerre való odafigyelésre, a másik fél nézõpontjának megértésére biztat. Erre számos módszert kínál a beszédstílus és nyelvezet megfigyelésétõl kezdve a valódi odafigyelés megtanulásán át a kontextus helyes értelmezéséig. Az egyes fejezetek egy-egy kisebb, önmagában is értelmezhetõ problémakört taglalnak, egymáshoz alig kapcsolódnak, és csak elvétve utalnak korábbi fejezetekre. Éppen ezért bármikor átolvasható egy rész anélkül, hogy emlékeznénk a megelõzõ fejezetek tartalmára. A fejezetek elõször röviden körbejárják az adott témakört, majd a végén pontokba szedve magyarázzák el, hogyan fejlõdhetünk azon a részterületen. Gyakran példaszituációk és párbeszédek illusztrálják a mondanivalót, a könyv visszatérõ, kidolgozott hátterû szereplõk párbeszédein mutatja be, milyen hibákat lehet véteni a beszélgetések során, és hogy ezek miként kerülhetõk el vagy hozhatók helyre. Szakkifejezésekkel csak ritkán találkozunk. Ezek helyett az író saját, szemléletes fogalmakat használ bizonyos kommunikációs helyzetek és attitûdök leírására.