A két világháború közti idõszakot méltán tarthatjuk a magyar ponyva aranykorának, amikor is több tucat kiadó százával, ezrével jelentette meg azon mûveket, melyeknek az egyszerû szórakoztatáson túl nem igen voltak magasabb rangú célkitûzései. A zömében nyugati mintára íródott kalandregények között azonban idõrõl-idõre felbukkant jó néhány gyöngyszem, akik nélkül valljuk be, a magyar nyelvû irodalom szegényebb volna. A mûfaj vitathatatlanul legnagyobb zsenije természetesen Rejtõ Jenõ volt, azonban az õ kortársai között nem kevesen vannak olyanok, akik e mûfaj keretein belül a legmagasabb szakértelemmel termelték a western, idegenlégiós, detektív vagy épp szerelmes történeteket. E mindig is népszerû mûfaj, mára klasszikussá vált darabjaiból állítottuk össze sorozatunkat. Az alvilág süllyesztõje - Ralph Howard, a chicagói rendõrség fiatal felügyelõje elszántan próbál a körözött bûnözõk nyomára bukkanni, akik a bûnügyek felderítése során rejtélyesen eltûnnek. Ugyanebben az ügyben végez oknyomozást Howard régi ismerõse, a csinos újságírónõ, Dorothy Budget. Mindketten saját logikájuk szerint, hivatásuk lehetõségeit kihasználva próbálnak eredményre jutni. A szálak és hõseink a Cadbury-klinikán futnak össze, ahol sor kerülhet a végsõ leszámolásra is. Segítség, gyilkos! - Londonban éjfél után meggyilkolják lakásán az öregedõ színésznõt, Elena Forrellit. A házmesterné és a színésznõtõl éppen távozó jogtanácsosa, George Merridew, hallják segélykérõ hangját. A gyilkos egyértelmûen a házban lakók, tartózkodók közt keresendõ Hajnalban a zseniális Hughes felügyelõ borítékolja a tettes nevét, és déli tizenkettõre ígéri a leleplezést. Óráról órára követhetjük nyomon a rendõrség hivatalos vizsgálatát, és a saját ösztöneit és logikáját követõ Hughes lépéseit. A leleplezésre természetesen a tetthelyen kerül sor